مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت : اجرای امنیانه واقف و حفظ نیت این عاقبت اندیشان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ حسنه وقف دارد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی در جریان وقف جدید دراداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: اجرای نیات واقفان یکی از معیارهای اصلی و وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه است و افزایش درآمد موقوفات از وظایف دیگر این مجموعه است که از معیارهای رسیدگی و بازسازی موقوفات محسوب می‌شود.
 
وی بال بیان اینکه حضور مردم در بقاع امامزادگان پررنگ‌تر شده است افزود: عملکرد اداره اوقاف و جلب اعتماد مردم باعث شده که حضور باشکوه مردم درآستان مقدس امامزاده‌ها نقش این اداره را نسبت به عمل نیت واقفان خیر اندیش افزایشدهد و همچنین تعداد وقف نسبت به زمان مشابه سالهای گذشته نیز رشد قابل قبولی نشان دهد.
 
قیامی اظهار داشت: حدود 98درصد نیات واقفان در اموال و دارایی‌های وقف شده لحاظ شده است و این اموال وقف شده طبق نظر و خواسته خود واقف به کار گرفته شده است.
 
ویگفت: : ثبت الکترونیکی نیت واقفان درراستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه انجام می شود چرا که توجه و اهمیت دادن یک دستگاه به نیت واقفان موجب جلب نظر خیرین و افراد برخوردار و در نهایت سوق دادن مردم استان به سوی آستان قدسی بقاع متبرکه و رونق هر چه بیشتر فرهنگ وقف می شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد:در آینده نزدیک کلیه موقوفات شناسایی و نسبت به اخذ سند که با اداره ثبت و اسناد هماهنگی شده اقدام می شود و باید به نیات واقفان عمل شود و موقوفات متصرف شده از دست غاصبان وقف خارج شود.
 
وی از ثروتمندان و افرادی که نیت خیری دارند خواست نسبت به نیاز های جامعه قسمتی از اموال مازاد خود را وقف کنند.
/2759/